Vraag & Antwoord

Hebt u een vraag? We staan voor u klaar.


  • Is jullie boot te huur zonder schipper?

    Neen, onze boot wordt altijd verhuurd inclusief onze schipper. Mensen die in het bezit zijn van een juist en geldig vaarbewijs (breng het zeker mee) mogen ook sturen, maar de manoeuvres gebeuren altijd door onze schipper. Ook kan onze schipper ten alle tijde het roer overnemen, indien die dat nodig zou achten.

  • Wat gebeurt er bij slecht weer zoals hevige regenval?

    Als het (zwaar) regent varen we niet uit. Het moet uiteindelijk een onvergetelijke trip voor u worden. Een korte regenbui kunnen we opvangen door onze cabriokap en/of een korte tussenstop aan een horeczaak langs het water.

    Samen bepalen we een nieuwe datum, zonder dat u hiervoor extra kosten heeft. Er gebeurt wel geen terugbetaling van uw boeking, omdat we samen een nieuwe datum zullen bepalen. Deze herboeking is bijgevolg kosteloos voor u en onbeperkt geldig in de tijd.

  • Mag ik mijn schoenen aanhouden aan boord?

    Neen, voor de bescherming van onze boot en de vloerbekleding, vragen wij u vriendelijk om uw schoenen voor het opstappen (aan onze boot) uit te doen. Wij hebben een voorziene schoenenbak die wij meenemen aan boord. Kousen zijn niét verplicht.


  • Hoeveel personen kunnen er meevaren?

    Onze boot biedt (comfortabel) plaats aan maximum 8 personen, kinderen inclusief én onze schipper.


  • Zijn kinderen welkom aan boord?

    Uiteraard! De ouder en/of verantwoordelijke voor het kind blijft verantwoordelijk. Uit veiligheidsoverwegingen dienen kinderen altijd een zwemvest te dragen.


  • Zijn huisdieren toegelaten aan boord?

    Niettegenstaande we dierenliefhebbers zijn, mogen er helaas geen huisdieren aan boord.

    Ons interieur is voorzien van een luxetapijt en luxe lederen zetels en we willen vermijden dat dit zou kunnen worden beschadigd.


  • Mag er eigen drank aan boord worden meegebracht?

    Neen, dranken kunnen aan boord verkregen worden. Wij hebben een zeer uitgebreid assortiment. Zie onze rubriek "Drinks" voor ons aanbod en prijzen.

  • Mag er eigen eten aan boord worden meegebracht?

    Dat is toegelaten. Eten met oliebaden (bv. ansjovis) zijn verboden. Opgelet: wij zijn niét voorzien op bestek, borden en servetten!

  • Hoe snel varen we?

    Op de binnenwateren geldt een snelheidsbeperking afhankelijk van de waterloop die we bevaren. Gemiddeld ligt de snelheid op zo'n 10 km/u. Wanneer er snelvaartzones op het traject liggen, mogen we in het weekend en tijdens de week (na 17u) snelvaren tot 60 km/u. Voor een snelvaart betaalt u een meerprijs , zie onze rubriek "Arrangementen & Prijzen" voor het extra brandstofverbruik.

  • Kan er overnacht worden aan boord?

    Neen, dat is niet mogelijk. Wél kunnen wij voor u, in functie van uw budget, kijken voor een passend hotel en/of B&B op ons vaartraject.

  • Kan er het hele jaar door gevaren worden?

    Neen, in oktober halen wij onze boot uit het water voor de winterberging en het jaarlijkse onderhoud.

    Begin mei start het nieuwe vaarseizoen.

  • Is er gevaar om zeeziek te worden?

    Neen, op de binnenwateren hebben we nog niemand gehad die ziek werd. Aangezien er geen golven zijn is het heel stabiel varen. Onze boot weegt geladen bijna 3 ton wat voor voldoende stabiliteit zorgt.


  • Kan ik aan boord betalen?

    Dat kan met de Payconic App of cash.

  • Vraagt u een voorschot bij reservatie?

    Ja, wij bevestigen uw reservatie aan de hand van een gedetailleerde bestelbon. Daarin staat alle nuttige informatie en het GPS-adres waar u verwacht wordt. Dit contract wordt altijd per mail verstuurd zodat u, indien gewenst, alles als verrassing kunt houden voor uw partner. Daarin vragen wij ook een voorschot te storten. Het saldo wordt op het einde van het arrangement contant betaald aan boord. 


  • Zijn de vermelde prijzen op jullie website inclusief btw?

    Ja, in tegenstelling tot andere charterbedrijven zijn onze prijzen inclusief kapitein, brandstof, havengelden én BTW. Enkel de dranken aan boord zijn niet inbegrepen, tenzij dit uitdrukkelijk vermeld is. Vraag steeds naar uw factuur!

Share by: